Жанет Спасова: Наследството на Иван Станев е ценно и трябва да се предаде на младите
Това, което съм научила от Иван Станев, е ценно и мога да го предам на млади артисти, каза актрисата Жанет Спасова, която гостува на Международния театрален фестивал „Варненско лято“.Тя участва в дискусионна среща, посветена на режисьора Иван Станев, с когото работи у нас и в Германия от 80-те години на ХХ век до смъртта му през декември м.г. Спасова е една от знаковите актриси на Фолксбюне в Берлин
Това, което съм научила от Иван Станев, е ценно и мога да го предам на млади артисти, каза актрисата Жанет Спасова, която гостува на Международния театрален фестивал „Варненско лято“.
Столичната галерия Little Bird Place представя изложбата Not Very Ordered на Гергана Табакова. Експозицията може да бъде разгледана от 12 до 28 юни, съобщават организаторите.
„Not Very Ordered използва за своя отправна точка познатите ни като логични структури на битието - например представите за реда, за времето, за правилата. Изложбата частично преразглежда схващането за строгата конструкция на реда и извежда като централни отношенията ред-безпорядък, фантазност-практичност, зависимост-независимост“, разказват от екипа.
Те отбелязват, че елементите в изложбата започват едно пътуване из различни структури, които обаче в себе си често съдържат възможност за изход от реда, който налагат.
„Изобразяването на тази възможност се превръща в цел на работата на Гергана Табакова и пренася в пространството между строгото планиране и случайността. Достъпът
Десетото издание на фестивала Анимафикс (Animaphix) за анимационни филми в Сицилия, Италия, ще посвети специална ретроспектива на Теодор Ушев, който ще бъде удостоен с наградата "Гутузо" за 2024 г., съобщава сайтът на проявата.
Ушев ще бъде почетен за цялостна кариера и за приноса си в развитието на рисуваното движещо се изображение.
С постоянното си търсене на нови форми на изразяване и любопитство към всеки аспект от света, българо-канадският режисьор се утвърди като една от водещите фигури на анимационното кино на 21-и век, отбелязва сайтът.
Изложбата предлага изчерпателен преглед на творчеството му и на иновациите, белязали кариерата му, като включва почти всички филми, които той е създал за четвърт век - от "Тауър Бауър" (2005) през "Друкс Флукс" (2008) и "Глория Виктория" (2012) до номинирания за "Оскар" за късометражен анимационен филм "Сляпа
Фестивалът "Сан Фермин" започна в Памплона, Испания, съобщи АФП. Хиляди хора се събраха по обяд с викове "Да живее Сан Фермин".
Празниците, които съществуват още от Средновековието, са повод за концерти, религиозни шествия, фойерверки, Основната атракция остава пускането на бикове всяка сутрин в осем часа сутринта. Първото пускане е насрочено за неделя. Стотици хора, търсещи силни емоции, тичат по улиците на Памплона на около 850 м пред шест бика. Състезанието завършва на градската арена за корида, по време на която шестте бика трябва да бъдат умъртвени.
Всяка година се регистрират десетки наранявания и дори смъртни случаи. Последният смъртен случай беше през 2009 г., когато 27-годишен испанец беше прободен от бик. От 1911 г., когато започват да се събират данни за случилото се по празниците, са загинали най-малко 16 участници.
Концерт „Чудният свят на Оперетата“ ще изнесе трупата на Варненската опера днес в Летния театър в града. Диригент е Владимир Бошнаков, режисьор - Александър Мутафчийски.
Оперетата ще се появи пред варненската публика в пълния си блясък с празничен заряд и незабравимите мелодии на най-искрящите бисери от съкровищницата на световната класика като „Царицата на чардаша“, „Графиня Марица“, „Веселата вдовица“, „Страната на усмивките“, „Прилепът“ и други обичани творби, които вълнуват вече много десетилетия своите почитатели, казва режисьорът. По думите му оперетният жанр е приказка за любовта, която трогва понякога до сълзи или предизвиква спонтанни усмивки, но винаги ни завладява с прекрасната си музика и забавните си сюжети.
Оперетните откъси ще бъдат изпълнени от певците Илина Михайлова, Лилия Илиева-Михайлова, Мария Павлова, Жана Костова, Калина Жекова, Рейналдо Дроз, Пл
„Керана и космонавтите“ представят нов албум на 19 септември в „Маймунарника“, съобщават организаторите.
„Октант“ събира 11 познати песни, сред които „Поне за ден“, „Толкоз мога“, „Твойта кожа“, както и най-новата песен, която излезе със самостоятелен клип преди по-малко от месец – „Жива“. Освен на концерта, песните ще бъдат достъпни и във всички дигитални платформи, както и на CD.
Това е вторият авторски албум на групата след „Урса майнър“. Всички текстове отново са написани от Керана, а музиката и аранжиментът към тях са в резултат на общата работа и на групата.
Изложбата "Отражения от миналото: Историята на Русе през фотографския обектив" ще бъде подредена утре вечер в подлез на кръговото кръстовище на бул. "Цар Освободител" в централната част на крайдунавския град. Това съобщиха организаторите от сдружение "РусчукБГ".
Експозицията представя част от снимките на Русе в творчеството на известното българско фотоиздателство "Гр. Пасков" от периода 1920-1940 година. Изображенията се сканирани от висококачествени стъклени фотографски плаки, които са част от колекцията на сдружението.
"Идеята на тази изложба е да промени функция на подлеза от пространство, което се използва само за преминаване, като го превърне в място за отдих и културни мероприятия. Историческите фотографии и изложбата, създадени чрез проекта, могат да се превърнат в интересно туристическо място. Те могат да привлекат както местни жители, които искат да науч
Румънският режисьор Габор Томпа ще постави във Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ Шекспировата класика „Както ви харесва“, съобщават от културния институт.
Поканата за неговото гостуване е отправена от директорката на Театрално-музикалния продуцентски център Даниела Димова. Режисьорът ще пристигне в града в началото на юли, за да направи за кастинг за актьорите в спектакъла.
Премиерата предстои на 16 и 17 октомври т.г, допълват от трупата.
Драматург и преводач на текста за постановката е Аглика Стефанова, която работи като драматург на Варненския театър в различни периоди от неговото развитие. Tя преведе от френския оригинал „Инстинктът“ от Анри Кистмекер, първата пиеса в историята на театъра, чиято нова постановка бе акцент в юбилейната програма за 100-годишнината на институцията.
Габор Том
В Румъния Раул Опря е по-известен с артистичния си псевдоним Saddo (Садо).
В създадения от него свят от картини и графити се прокрадват влияния от френските художници Анри Русо и Анри Матис, но има и елементи от уличното изкуство, рекламната илюстрация или ориенталските или африканските декоративни изкуства.
Със самостоятелни или групови изложби в Германия, Тайланд, САЩ и Дания, Saddo е декорирал и стени в големи улични арт проекти на три континента. Скоро към дългия списък от държави, които е посещавал заради творческите си проекти, румънецът ще добави и България.
Той е поканен да участва във второто балканско издание на Фестивала за дизайн Pictoplasma, който ще се проведе от 6 до 8 септември във Варна.
Раул Опря (Saddo) даде интервю месец преди събитието.
Раул, благодаря, че ме покани в ателието си в Букурещ
Европейски художници от Ренесанса до модерно изкуство са представени в изложбата „Европейска живопис“, която бе открита днес в залите на Регионалната библиотека „Н. Вранчев“ в Смолян.
Експозицията е част от програмата, с която библиотеката се включва в инициативата Европейски дни на наследството.
Избраните репродукции от фонда на отдел „Изкуство“ на библиотеката показват различни стилове и епохи, посочи при откриването Василена Георгиева от отдел „Изкуство“.
Представени са творби на Ван Гог, Рембранд, Гоя, Тициан, Дюрер, Климт, Владимир Димитров-Майстора, Цанко Лавренов. Наред с репродукциите са показани албуми и литература за известни европейски художници.
Регионалната библиотека представя четири тематични изложби по повод Европейските дни на наследството, които тази година са с водеща тема „
„Докато в началото гледаше да ни оформи като актьори, по-нататък наблюдаваше и избираше, съчетаваше хората и това беше много ценно. Ползваше много артисти от други изкуства, както и натурщици. Беше много демократичен в това отношение“, посочи Спасова.
Тя смята, че е научила много от системата на режисьора за работа с актьора, при която голяма роля изпълнява авторският му текст. Според Спасова текстовете на Станев с техния ритъм внушават на актьора какво да прави.
„Той създаваше текста, познавайки мен и знаейки как аз мога да присъствам в него. По-късно ме оставяше сама да се боря с думите“, каза тя.
Текстовете си Станев пише както на български, така и на немски, като сам прави преводите им. Спасова подчерта, че вкарването на чуждестранни артисти на немска сцена през 90-те години не е било правено от никого преди това, било е езиков атентат и шок, а режисьорът е поел този риск.
„Понеже емоцията и манталитетът са различни в Германия, ние създадохме група, семейство, което да ни защити в първите години враждебна среда, в която влизаш като чуждо тяло“, спомня си актрисата.
Пътят на Иван Станев в Германия започна с превод на „Раната Войцек“ от Хайнер Мюлер, поръчан от издателство „Народна култура“, припомни тя. С него той участва на конференция за преводачи в Германия и там се запознава с автора, с когото много си допадат. Мюлер кани българина да му гостува в апартамента му в Берлин, където Иван прочита всичките му книги и двамата водят разговори за театър. Драматургът кани спектакъла „Раната Войцек“ на фестивал, посветен на негови творби, през 1988 г. в Западен Берлин и след това Станев получава предложение да преподава в университет и остава в Германия, разказа актрисата, която скоро напуска родината си и се присъединява към него.
Тя си спомня как на фестивала „Театър на света“ Станев прави работилница в Библиотеката на Бон с артисти от България, сред които Светлана Янчева, Жорета Николова, Самуел Финци, Елена Арсова. Според Спасова това е бил един „чуден хепънинг“.
За нея един от важните спектакли на Иван Станев в Германия е по „Чайка“ на Чехов във Фолксбюне. Огромната сцена, която има най-големият кръг в Европа, е ползвана от него и за публиката, която е настанена с лице към залата. Играе се зад завесата, която се отваря към празната зрителна зала във втората част. Този спектакъл е важен, смята Спасова, защото в творческия си път българският творец прави малко неща по чисто театрални текстове, повечето му неща са колажни.
Друго, което по думите й е интересувало Станев, е борбата между „горницата“ и „долницата“ на човека, между ума и инстинктите. „Неговият театър имаше едно еротично въздействие, но то вървеше с интелектуалното. Не беше просто заради ефекта. Имахме спектакъл, възстановка на един много популярен бар в Берлин, в който се събираха глухонеми, травестити. Зрителите гледаха отвън като воайори и това беше пикът в неговото разбиране за театър и еротика. Това естествено го доведе и до Жорж Батай. Не знам как бих приела тези произведения сега и дали няма да ги намеря за прекалени, но тогава това беше етап, през който той минаваше“, сподели актрисата.
Жанет Спасова е от София, завършила е немска гимназия, също както Иван Станев, който е родeн във Варна. Неин вуйчо е Крикор Азарян. Има театрална кръв и от баща си Васил Спасов, който е бил актьор в Пловдив и директор на Пазарджишкия театър. Родителите й обаче били против това тя да свързва пътя си с театъра и се уплашили, когато им съобщила решението си да кандидатства във ВИТИЗ.
„За мен това беше голямо преодоляване и обещах на майка ми да се откажа, ако за пет години нищо не стане от мен в тази професия, а след пет години вече бях извън България“, сподели актрисата.
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
Световни и български утвърдени визуални артисти ще създават съвременно изкуство заедно с 30 млади участници от русенски училища в „Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни ...
Изложбата "България и мозайките" гостува в Попово. Експозицията е подредена в галерия „Кирил Майски“ на Историческия музей в града, съобщи директорът на културната инст ...
Филмът на Парк Чанг-ук – „Решение за раздяла“, отличен с награда за най-добър режисьор на фестивала в Кан през 2022 г., ще има единствена прожекция на 26 септемвр ...
Повече от 40 съвременни български художници и над 60 актуални произведения на изкуството ще бъдат предложени на международен търг на живо в галерия Doza и онлайн на британската пла ...
Кюстендилската художничка Теодора Сърбинска показа свои акварели, скулптури и фотографии в изложбата „Писма до себе си“, подредена в Пирговата кула.
Показаните снимки ...
След 17 години без издаден албум френско-испанският певец Ману Чао се завръща в петък с Viva Tu и своето латино звучене, съживявайки хубавите спомени на цяло едно поколение, което ...
Световни и български утвърдени визуални артисти ще създават съвременно изкуство заедно с 30 млади участници от русенски училища в „Графити фестивал. Пристанище на 60 корабни ...
Актьорът Алек Алексиев озвучава новия български аудиосериал „Безбряг“. Автор на поредицата е Димитрина Събчева, съобщават от „Сторител“.
Аудиосериалът разк ...
Националният политехнически музей ще се включи за пореден път в Европейските дни на наследството (ЕДН). На 21 септември музеят ще бъде с вход свободен, уведомяват организаторите.
...
Регионалният исторически музей в Разград ще представи в специална изложба „Повелителката на глината“ творчеството на известната керамичка Ели Неделчева, съобщиха от кул ...
Жанет Спасова: Наследството на Иван Станев е ценно и трябва да се предаде на младите
Това, което съм научила от Иван Станев, е ценно и мога да го предам на млади артисти, каза актрисата Жанет Спасова, която гостува на Международния театрален фестивал „Варненско лято“.Тя участва в дискусионна среща, посветена на режисьора Иван Станев, с когото работи у нас и в Германия от 80-те години на ХХ век до смъртта му през декември м.г. Спасова е една от знаковите актриси на Фолксбюне в Берлин.Тя сподели, че след кончината на режисьора все още не знае как ще се развие творческият й път, но иска да продължи тяхното дело и смята, че би била полезна като преподава в България, за да се съхрани артистичното наследство на Станев.
Това, което съм научила от Иван Станев, е ценно и мога да го предам на млади артисти, каза актрисата Жанет Спасова, която гостува на Международния театрален фестивал „Варненско лято“.
Тя участва в дискусионна среща, посветена на режисьора Иван Станев, с когото работи у нас и в Германия от 80-те години на ХХ век до смъртта му през декември м.г. Спасова е една от знаковите актриси на Фолксбюне в Берлин.
Столичната галерия Little Bird Place представя изложбата Not Very Ordered на Гергана Табакова. Експозицията може да бъде разгледана от 12 до 28 юни, съобщават организаторите.
„Not Very Ordered използва за своя отправна точка познатите ни като логични структури на битието - например представите за реда, за времето, за правилата. Изложбата частично преразглежда схващането за строгата конструкция на реда и извежда като централни отношенията ред-безпорядък, фантазност-практичност, зависимост-независимост“, разказват от екипа.
Те отбелязват, че елементите в изложбата започват едно пътуване из различни структури, които обаче в себе си често съдържат възможност за изход от реда, който налагат.
„Изобразяването на тази възможност се превръща в цел на работата на Гергана Табакова и пренася в пространството между строгото планиране и случайността. Достъпът
Десетото издание на фестивала Анимафикс (Animaphix) за анимационни филми в Сицилия, Италия, ще посвети специална ретроспектива на Теодор Ушев, който ще бъде удостоен с наградата "Гутузо" за 2024 г., съобщава сайтът на проявата.
Ушев ще бъде почетен за цялостна кариера и за приноса си в развитието на рисуваното движещо се изображение.
С постоянното си търсене на нови форми на изразяване и любопитство към всеки аспект от света, българо-канадският режисьор се утвърди като една от водещите фигури на анимационното кино на 21-и век, отбелязва сайтът.
Изложбата предлага изчерпателен преглед на творчеството му и на иновациите, белязали кариерата му, като включва почти всички филми, които той е създал за четвърт век - от "Тауър Бауър" (2005) през "Друкс Флукс" (2008) и "Глория Виктория" (2012) до номинирания за "Оскар" за късометражен анимационен филм "Сляпа
Фестивалът "Сан Фермин" започна в Памплона, Испания, съобщи АФП. Хиляди хора се събраха по обяд с викове "Да живее Сан Фермин".
Празниците, които съществуват още от Средновековието, са повод за концерти, религиозни шествия, фойерверки, Основната атракция остава пускането на бикове всяка сутрин в осем часа сутринта. Първото пускане е насрочено за неделя. Стотици хора, търсещи силни емоции, тичат по улиците на Памплона на около 850 м пред шест бика. Състезанието завършва на градската арена за корида, по време на която шестте бика трябва да бъдат умъртвени.
Всяка година се регистрират десетки наранявания и дори смъртни случаи. Последният смъртен случай беше през 2009 г., когато 27-годишен испанец беше прободен от бик. От 1911 г., когато започват да се събират данни за случилото се по празниците, са загинали най-малко 16 участници.
Концерт „Чудният свят на Оперетата“ ще изнесе трупата на Варненската опера днес в Летния театър в града. Диригент е Владимир Бошнаков, режисьор - Александър Мутафчийски.
Оперетата ще се появи пред варненската публика в пълния си блясък с празничен заряд и незабравимите мелодии на най-искрящите бисери от съкровищницата на световната класика като „Царицата на чардаша“, „Графиня Марица“, „Веселата вдовица“, „Страната на усмивките“, „Прилепът“ и други обичани творби, които вълнуват вече много десетилетия своите почитатели, казва режисьорът. По думите му оперетният жанр е приказка за любовта, която трогва понякога до сълзи или предизвиква спонтанни усмивки, но винаги ни завладява с прекрасната си музика и забавните си сюжети.
Оперетните откъси ще бъдат изпълнени от певците Илина Михайлова, Лилия Илиева-Михайлова, Мария Павлова, Жана Костова, Калина Жекова, Рейналдо Дроз, Пл
„Керана и космонавтите“ представят нов албум на 19 септември в „Маймунарника“, съобщават организаторите.
„Октант“ събира 11 познати песни, сред които „Поне за ден“, „Толкоз мога“, „Твойта кожа“, както и най-новата песен, която излезе със самостоятелен клип преди по-малко от месец – „Жива“. Освен на концерта, песните ще бъдат достъпни и във всички дигитални платформи, както и на CD.
Това е вторият авторски албум на групата след „Урса майнър“. Всички текстове отново са написани от Керана, а музиката и аранжиментът към тях са в резултат на общата работа и на групата.
Изложбата "Отражения от миналото: Историята на Русе през фотографския обектив" ще бъде подредена утре вечер в подлез на кръговото кръстовище на бул. "Цар Освободител" в централната част на крайдунавския град. Това съобщиха организаторите от сдружение "РусчукБГ".
Експозицията представя част от снимките на Русе в творчеството на известното българско фотоиздателство "Гр. Пасков" от периода 1920-1940 година. Изображенията се сканирани от висококачествени стъклени фотографски плаки, които са част от колекцията на сдружението.
"Идеята на тази изложба е да промени функция на подлеза от пространство, което се използва само за преминаване, като го превърне в място за отдих и културни мероприятия. Историческите фотографии и изложбата, създадени чрез проекта, могат да се превърнат в интересно туристическо място. Те могат да привлекат както местни жители, които искат да науч
Румънският режисьор Габор Томпа ще постави във Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ Шекспировата класика „Както ви харесва“, съобщават от културния институт.
Поканата за неговото гостуване е отправена от директорката на Театрално-музикалния продуцентски център Даниела Димова. Режисьорът ще пристигне в града в началото на юли, за да направи за кастинг за актьорите в спектакъла.
Премиерата предстои на 16 и 17 октомври т.г, допълват от трупата.
Драматург и преводач на текста за постановката е Аглика Стефанова, която работи като драматург на Варненския театър в различни периоди от неговото развитие. Tя преведе от френския оригинал „Инстинктът“ от Анри Кистмекер, първата пиеса в историята на театъра, чиято нова постановка бе акцент в юбилейната програма за 100-годишнината на институцията.
Габор Том
В Румъния Раул Опря е по-известен с артистичния си псевдоним Saddo (Садо).
В създадения от него свят от картини и графити се прокрадват влияния от френските художници Анри Русо и Анри Матис, но има и елементи от уличното изкуство, рекламната илюстрация или ориенталските или африканските декоративни изкуства.
Със самостоятелни или групови изложби в Германия, Тайланд, САЩ и Дания, Saddo е декорирал и стени в големи улични арт проекти на три континента. Скоро към дългия списък от държави, които е посещавал заради творческите си проекти, румънецът ще добави и България.
Той е поканен да участва във второто балканско издание на Фестивала за дизайн Pictoplasma, който ще се проведе от 6 до 8 септември във Варна.
Раул Опря (Saddo) даде интервю месец преди събитието.
Раул, благодаря, че ме покани в ателието си в Букурещ
Европейски художници от Ренесанса до модерно изкуство са представени в изложбата „Европейска живопис“, която бе открита днес в залите на Регионалната библиотека „Н. Вранчев“ в Смолян.
Експозицията е част от програмата, с която библиотеката се включва в инициативата Европейски дни на наследството.
Избраните репродукции от фонда на отдел „Изкуство“ на библиотеката показват различни стилове и епохи, посочи при откриването Василена Георгиева от отдел „Изкуство“.
Представени са творби на Ван Гог, Рембранд, Гоя, Тициан, Дюрер, Климт, Владимир Димитров-Майстора, Цанко Лавренов. Наред с репродукциите са показани албуми и литература за известни европейски художници.
Регионалната библиотека представя четири тематични изложби по повод Европейските дни на наследството, които тази година са с водеща тема „
„Това дионисиево начало го има у нас много повече. При един немски актьор трябва да се преодоляват други пластове, а ние го правим по интуиция“, добави тя.
По думите й направеното от Иван Станев е оказало влияние върху театралната сцена в Германия, защото в много неща той е бил пионер.
„Докато в началото гледаше да ни оформи като актьори, по-нататък наблюдаваше и избираше, съчетаваше хората и това беше много ценно. Ползваше много артисти от други изкуства, както и натурщици. Беше много демократичен в това отношение“, посочи Спасова.
Тя смята, че е научила много от системата на режисьора за работа с актьора, при която голяма роля изпълнява авторският му текст. Според Спасова текстовете на Станев с техния ритъм внушават на актьора какво да прави.
„Той създаваше текста, познавайки мен и знаейки как аз мога да присъствам в него. По-късно ме оставяше сама да се боря с думите“, каза тя.
Текстовете си Станев пише както на български, така и на немски, като сам прави преводите им. Спасова подчерта, че вкарването на чуждестранни артисти на немска сцена през 90-те години не е било правено от никого преди това, било е езиков атентат и шок, а режисьорът е поел този риск.
„Понеже емоцията и манталитетът са различни в Германия, ние създадохме група, семейство, което да ни защити в първите години враждебна среда, в която влизаш като чуждо тяло“, спомня си актрисата.
Пътят на Иван Станев в Германия започна с превод на „Раната Войцек“ от Хайнер Мюлер, поръчан от издателство „Народна култура“, припомни тя. С него той участва на конференция за преводачи в Германия и там се запознава с автора, с когото много си допадат. Мюлер кани българина да му гостува в апартамента му в Берлин, където Иван прочита всичките му книги и двамата водят разговори за театър. Драматургът кани спектакъла „Раната Войцек“ на фестивал, посветен на негови творби, през 1988 г. в Западен Берлин и след това Станев получава предложение да преподава в университет и остава в Германия, разказа актрисата, която скоро напуска родината си и се присъединява към него.
Тя си спомня как на фестивала „Театър на света“ Станев прави работилница в Библиотеката на Бон с артисти от България, сред които Светлана Янчева, Жорета Николова, Самуел Финци, Елена Арсова. Според Спасова това е бил един „чуден хепънинг“.
За нея един от важните спектакли на Иван Станев в Германия е по „Чайка“ на Чехов във Фолксбюне. Огромната сцена, която има най-големият кръг в Европа, е ползвана от него и за публиката, която е настанена с лице към залата. Играе се зад завесата, която се отваря към празната зрителна зала във втората част. Този спектакъл е важен, смята Спасова, защото в творческия си път българският творец прави малко неща по чисто театрални текстове, повечето му неща са колажни.
Друго, което по думите й е интересувало Станев, е борбата между „горницата“ и „долницата“ на човека, между ума и инстинктите. „Неговият театър имаше едно еротично въздействие, но то вървеше с интелектуалното. Не беше просто заради ефекта. Имахме спектакъл, възстановка на един много популярен бар в Берлин, в който се събираха глухонеми, травестити. Зрителите гледаха отвън като воайори и това беше пикът в неговото разбиране за театър и еротика. Това естествено го доведе и до Жорж Батай. Не знам как бих приела тези произведения сега и дали няма да ги намеря за прекалени, но тогава това беше етап, през който той минаваше“, сподели актрисата.
Жанет Спасова е от София, завършила е немска гимназия, също както Иван Станев, който е родeн във Варна. Неин вуйчо е Крикор Азарян. Има театрална кръв и от баща си Васил Спасов, който е бил актьор в Пловдив и директор на Пазарджишкия театър. Родителите й обаче били против това тя да свързва пътя си с театъра и се уплашили, когато им съобщила решението си да кандидатства във ВИТИЗ.
„За мен това беше голямо преодоляване и обещах на майка ми да се откажа, ако за пет години нищо не стане от мен в тази професия, а след пет години вече бях извън България“, сподели актрисата.
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.